Snart så....

29.12.2013 19:05

...snart....SNART....S N A R T  är det äNtLiGeN 2014!!

Som jag längtat! För en knasmås som jag, som avskyr ojämna tal, har 2013 varit ett mardrömsår:(

Jag har haft svårt att hantera det helt och hållet. Å jag som pysslar med ekonomi! Måste skriva talet 2013 många gånger varje dag! Ojämna tal är elaka tal. Kantiga. Hårda. Mörka. Lika många gånger som jag skrivit 2013, eller tänkt talet, har jag varit tvungen att "fixa till" det tyst i huvudet för mig själv så det förvandlas till ett mjukt, böljande jämnt tal. Så är det. Så är det med ALLA ojämna tal. Det pågår en ständig omvandlare i mitt lilla huvud.

Så. Nu behöver jag bara hålla ut några dagar till, sen kan min hjärna få vila ett helt år. Ialla fall ifrån 2013. Blä.


 

I övrigt så vill jag sammanfatta året som gått som toppen. Som det oftast är i mitt liv. När jag var dryga 25 nånstans, bestämde jag mig.

Jag bestämde mig för att alla dagar skulle vara lyckliga dagar. Den dag jag inte var lycklig skulle jag förändra. Det löftet har jag hållt till mig själv. Förändringar längs livets väg är gjorda. Å de vägar jag valt har fått mig dit jag är nu. Å jag är fortfarande lycklig. Känns helt ok.

Detta år blev jag 40. Har bävat för den dagen. 40. Fyrtio. Förti. Gammal kärring.

Men vet ni. Så fort dagen kom, kände jag bara............AAAAHHHHHHhhhhh. Sååå skönt! Jag älskar numera att vara en förtiplussare.

Livets pusselbitar faller plötsligt på plats. Man känner sig så stabil. Så trygg. Känns så jäkla bra att vara här och nu.

Mycket kul har hänt under året som gått och jag ser fram emot ett lika roligt år 2014. Ett är iallafall säkert. Det blir ett lugnare år för min hjärna;)


 

Nu i julhelgen har det inte virkats eller stickats så mycket. Bara några torgvantar. Julhelgen har varit lugn. Behaglig. Lite febrigt barn. Men skönt.

Pussel, kramar, gos, lek, se på bio. Tja, ni vet. Familjegraj. Å jag äskart!

Puss å kram, hela dan!