Lat

20.01.2013 08:03

Lazy sunday....

Igår kväll hade vi en DJ hemma i vardagsrummet. Rasmus 10 år hade ägnat större delen av dagen åt att göra en spellista på Spotify.

Han döpte den till "lördagsmys". Det blev samling i soffan. Rasmus tog fram lördagsgodis till sig själv och lillebroren.

TV:n stängdes av.

Vi satt tysta och väntade. Spänning och förväntan i luften.

Lucas försvinner in i vårt sovrum. Ljuset släcks. En liten lampa riktas och tänds mot ingången där Lucas försvann.

Rasmus utbrister "Ett, två....TRE"

Gangnam Style ljuder och in studsar Lucas som gör den specifika Gangnam-dansen......mamman och pappan tjoar så att Lucas blir generad;)

En halvtimme går och vi får ta del av DJ-Rasses spellista. Sen är det dags för önskelåtar:)

YESS!

Jag önskar låtar hejvillt. Det blir en resa i rockens historia från 70-tal fram till idag. Rasmus och Lucas fick sig en rejäl lektion i klassiska rocklåtar och en del gick hem, en del förstod de inget alls av....haha.....

-Det här är musikkultur!! utbrister jag och försöker få med mig barnen i min entusiasm....det går sådär;)

Så kan det se ut en lördagskväll om man bor hos en inte helt normal familj. Nostalginivån blev hög och det var kul!

Nu. Söndag. Idag ska jag sticka. Funderar på att lotta ut ett par handledsvärmare....ska bara komma på hur.

Kram