B L Ä

30.01.2013 10:04

Regn. Ångest. Grått. Skitigt. Januari.

Livet kan inte va så mycket mer pest än denna tid på året. Urk vad grått, skitigt och tungt det är ute nu.

Det som händer med mig som människa när ljuset kommer tillbaka, dofter, små knoppar på marken, på busken, på trädet...är bara ren och skär glädje.

Längtar dit nu.

Längtar även till i morgon.

Då kommer lilla galna Pippirull hem till oss. En 10 veckors valp som även är halvsyster till vår Doris. Samma fina, underbara pappa.

Det var först tänkt att vi skulle bli fostervärdar till en annan vovve i samma kull. Men allt blir inte riktigt som man planerat och tänkt. Mattias och jag, å barnen....vi blev förälskade i Pippirull....som påminner om vår Doris. Så det blev valpköp istället....ibland blir allt lite galet, men ofta också till det bästa.

Nu längtar hela familjen efter denna nya lilla familjemedlem, och vi är såååå spända på hur Doris kommer att reagera.

De har ju träffats, Doris och Pippi, men det kommer nog bli lite knasigt i början. Doris blir så försynt i närheten av valpar. Hon fattar inte riktigt vad det är för något. Ser ut som en vovve, men så liten....inte kan man busa så hårt med en sån liten?. Hon är så försiktig och go.

Det kommer nog bli kalas när hon väl fattar att Pippin ska stanna:)

I väntan på vovve och våren, fnular jag på förfrågan om "pippi"- halsduk från två olika personer. Knäpp som jag är, måste jag alltid fnula till det och den första blir tydligen en "Pippi-sjal" a la Ullis Style. Måste trixa till allt och göra nån skoj knorr av det hela:)