Freeeeezing cold....

25.01.2013 08:14

-13 grader. Det är kallt. Brrr.

MEN. Återigen. ULL. Jäklar anamma. Det GÅR inte att frysa med ett halvt lamm på sig:)

Idag är jag klädd i stickade handledsvärmare, lovikkavantar, stickad mössa och stickad halsduk. Dessutom har jag "fjärilsvästen" på mig under jackan.

Allt i ULL och nej....jag fryser inte. Tänk på det ni där ute i kylan....ni som handlar en liten mysse på H&M för 60:- Kan nog tro ni fryser lite;)

I går var jag helt kollrig i huvudet. Kunde inte sluta tänka på grönsaker. Svårt att koncentrera sig på siffror när man har blomkål i huvudet.

Min äldsta son vill plötsligt bli vegeterian. Eller...plötsligt....det har väl mognat fram. Han är en sådan djurvän och han är i åldern då han ser på nyheterna och hänger med. Han vill inte äta kött längre för djurens skull. Å jag är inte sen att haka på. Äter själv inte kött pga behandling av djur.

Nu helt plötsligt ska jag lära mig att laga vegetariskt. Å jag har inte en jäkla susning om vad jag skall ersätta blandfärsen med. Vi köper ioförsig kalkonfärs, men ändå.

I natt var jag också kollrig i huvudet. Drömde mardrömmar om talet 49. Varför?

Jag har många konstigheter för mig, och avskyr ojämna tal. Kan inte ta 3 chips, det måste bli 2 eller 4. Kan inte äta 3 köttbullar, måste avrunda till 4 eller 6.

Hela familjen är involverad. Ska de ge mig någonting, så vet de att det måste vara ett jämnt tal. Hur kommer det sig då att jag drömmer om talet 49?

 

Idag åker denna beställda mössa till sin ägare. Mönstret är rosor, och designat av mig. Kram på er i kylan:)

Ämne: Freeeeezing cold....

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar