Becouse Im a girl

12.04.2013 08:12

Jag brinner för att hjälpa andra. Det har jag alltid gjort. Jag är den som alltid stoppar ner slantar i bössor. Den som ringer det dyra numret när det är nåt på TV att rösta på. Den som ringer in och skänker pengar till galor på TV. Den som ränner på informationsträffar som Plan, Rädda Barnen, amnesty etc anordnar.

Äntligen har jag kommit på ett sätt att kombinera garn och välgörenhet.

Allt, eller en del, av beloppen jag säljer för, går nämligen till välgörande ändamål. Olika. Men just nu brinner jag lite extra för Plan-Sveriges projekt "Becouse Im a girl" och Bröstcancer fonden.

https://plansverige.org/because-i-am-girl

När det gäller Plan så är det vissa saker jag säljer och där går 100% till Plan

När det gäller Bröstcancer fonden så har jag tagit mitt förnuft till fånga och skänka 70% resten måste nästan täcka mitt garninköp. Jag erbjuder min tid jag lägger ner på mina alster, men tar betalt för garnet jag lagt ut.

Här är en bild på vad som säljs till förmån för Plan-Sverige. Hör gärna av dig om du vill lägga en beställning. Just dessa boots finns att köpa i butik här i Visby. Men jag gör gärna en beställning om intresse finns.